Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArmor, David J.
InstitutionRand Corp., Santa Monica, CA.
TitelSociology and School Busing Policy.
Quelle(1976), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBus Transportation; Desegregation Effects; Desegregation Methods; Educational Change; Policy Formation; School Segregation; Social Science Research; Sociology
AbstractThis paper cites some of the contributions that sociology has made to desegregation policy. The major contribution, made by public opinion research, is establishing the level of support or opposition to busing policy. A second contribution to desegregation policy has been made by those sociologists and social psychologists who have studied the educational consequences of desegregation. The main contribution of this research has been the elimination of unproven assumptions about the educational and social benefits of desegregation and segregation. Research in the area of white flight stands to have the greatest impact on future desegregation policy because unlike public opinion or educational-benefits research, there is ample precedent for introducing evidence on enrollment stability to the lower courts considering alternative desegregation plans. (Author/AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: